وبسایت تجاری

باتوجه به آمار داده شده تعداد زیادی از افراد برای یافتن نیازهای خود در اینترنت کاووش می کنند و مشتریان کسب و کار شما نیز از همین دسته هستند.
داشتن یک سایت خوب لازمه هر کسب و کاری است. سایت علاوه بر اینکه کسب و کار شما را در فضای مجازی معرفی میکند باعث رشد و پیشرفت کسب و کار شما در دنیای حقیقی نیز می شود.
این روزها همه به دنبال ساخت وبسایت تجاری هستند.یک نفر تمایل به ساخت وبسایت فروشگاهی دارد تا محصولات فیزیکی یا مجازی را به فروش برساند، دیگری یک سایت برای شرکت یا کارگاه و سازمان خود میخواهد.
چگونه یک وب سایت تجاری موفق طراحی کنیم ؟
گاها پیش می آید که در طراحی وبسایت اشتباهاتی رخ دهد که باعث عدم جذب کاربران به سایت مربوطه و فروش کمتر می شود .دراین اینجا به برخی از نکات برای طراحی یک سایت تجاری موفق و پربازدید اشاره می کنیم.
در اینترنت فاصله شما با رقیبانتان بسیار کم است. در موتور های جست و جو هزاران سایت تجاری وجود دارد که محصولات شبیه به شما را ارائه می کنند .کاربران اینترنت اگر در چند ثانیه اول چیزی را که می خواهند در صفحه سایت شما مشاهده نکنند آن را ترک کرده و وارد سایت دیگر می شوند بنابراین رعایت موارد زیر الزامی است تا تجارت موفقی داشته باشید .
- لیست قیمت :
بعضی از وب سایت ها لیست قیمت محصولات خود را پنهان کنند. بعضی دیگر از این سایت ها پس از اینکه دکمه “خرید” توسط کاربر انتخاب شد ، یا پس از ایجاد یک حساب کاربری در سایت توسط کاربر، قیمت محصولات را نمایش می دهند.
شاید آنها فکر میکنند اگر مشتری
قیمت محصول را تا زمان خرید نبیند، احتمال بیشتری دارد که محصول مورد نظر را خریداری کند ولی این یک استدلال اشتباه است .
اگر در حال طراحی یک وب سایت تجاری برای فروش محصولات و خدمات خود هستید باید به این نکته توجه کنید که قیمت و هزینه محصولات و خدمات خود را در سایتتان قرار دهید . به این دلیل که این امکان را به کاربران و مشتریان خود می دهید تا قیمت را یادداشت کنند و در صورت نیاز به محصول در آینده به سایت شما بازگردند واز شما خریداری کنند .
بعضی از افرادی که قصد خرید دارند در صورت عدم مشاهده لیست قیمت ها به سایت دیگری مراجعه میکنند.
2 – تصاویر و توصیف محصولات :
بهتر است برای هر محصولی که عرضه می کنید در صفحه اصلی سایت قیمت و یک تصویر کوچک و یک توضیح کوتاه قرار دهید . ایجاد یک لینک برای خرید و توضیح بیشتر در مورد محصول و قرار دادن چندین عکس از هرکدام از محصولات الزامی است این کار علاوه بر زیبایی به سایت شما نظم می بخشد .
باید برای هر محصول صفحه ای در نظر گرفت به خصوص زمانی که محصول شما گران باشد زیرا شما در آن صفحه با اشتراک گذاری عکس های گوناگون و توضیحات کاملی از محصول می توانید مشتریان را در خرید آن کالا تشویق و ترغیب کنید .
3 – دکمه خرید و سفارش محصول:
دکمه ی خرید و سفارش محصول را در بالای صفحه یا وسط صفحه قرار دهید که در دسترس باشد . قرار دادن آن بعد از توضیحات محصول و در پایین صفحه مناسب نیست چون عده ای از کاربران علاقه ای به خواندن همه ی توضیحات ندارند و ممکن است با این کار مشتری خود را از دست بدهید.
4-آیتم های اجباری در نوار هدایت
برای یک سایت تجاری باید لینک های خاصی از هر صفحه وبسایت در دسترس باشد.بهترین کار این است آنها را در نوار هدایت سایت قرار دهید.
5-پشتیبانی
باید یک پیوند به صفحه ی سایت خود اضافه کنید و در آن راه های ارتباطی با مشتری را قرار دهید.
6-درباره ما
در صفحه ی سایت خود یک صفحه به این نام داشته باشید و توضیح کوتاهی در مورد محصولاتتان عرضه کنید.
«برای بهبود کسب و کار خود دست به کار شوید و سایت تجاری خود را راه اندازی کنید.»